onsdag 22 april 2009

Umeå 22/4

Lite torka på skrivfronten, men så blir det när vardagen kryper inpå och dagarna blir sig lik. Upplevelser och äventyr är liksom inte de samma som när man står på ett par skidor, sitter i en kajak eller susar genom skogen på en cykel.

Cykelsäsongen har börjat. Några turer har det hunnit bli, men fortfarande är det mycket snö kvar. Där inte snön ligger är det hyfsat mjukt och geggigt. Kul ibland, men svårcyklat. Ett tips är att ta sig ut på morgonen när skaren ligger hård och marken är frusen. Kan ta mig tusen cykla överallt då.

Sålde kajaken härom veckan. Vemodigt! Hade ändå tänkt att sälja och byta upp mig i vår, men nu blev det bara att sälja. Om någon undrar så beror det på min flytt till Belgien. Förvisso har dom en kust där med, men jag släpar inte med mig kajaken. Får hyra och låna i sommar.

Sålde förövrigt en hel del prylar i veckan. Det är absurt hur mycket som ligger i förråden och som knappt eller aldrig kommer till användning. "Bra att ha" är nog en tanke som de flesta är bekant med.

Har börjat titta på boende i Belgien. Tittar på stora tvåor eller treor. Om några behagar komma förbi på en trappistöl ska det i alla fall inte stå och falla på platstillgång. En bäddad säng ska alltid finnas att tillgå för kleti och pleti.

Som sagt - Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar