lördag 4 april 2009

Umeå 4/4

Första april har passerat och jag blev bara lite lurad. Det är märkligt hur naiv man kan vara och att man inte är bättre förberedd när man vet att det är den stora dagen för practical jokes.
Men som jag brukar säga:
"bättre att tro på människan och ibland gå på pumpen, än att alltid gå omkring och misstänka sin omgivning."

Nog med djupsinnighet. April har, under den korta tid den varit, bidragit med ett sjuhelsikes aprilväder. Regn, snö, snöblandat, regn igen och sol har avlöst varandra. Inte bra för den skidsäsong som är kvar. Snön sjunker undan oroväckande snabbt och tydligen ser det likadant ut i hela fjällkedjan. Okej, ett x antal svängar kommer nog att hinnas med, men topptursäsongen har ju precis börjat och jag vill ha mycket mer än den tid som är kvar.

Åker till Norge imorgon, hade planer på att göra en tur in till Okstindane. Det är i alla fall plan A, men vädret ser inte ut att stå oss bi så vi har en plan B och en plan C utifall att. Hemavan ligger nära och eventuellt Marsfjällen kan få ett besök. Det vore väl fasen om man inte skulle kunna hitta några fina dagar och turer under de två veckor som nu är vikt för lite turande. Men som sagt, tunga moln ser ut att dominera nästa veckas väder i vår fjällkedja. Återkommer med bilder och rapport om denna resa senare.

Veckan som gått har verkligen varit händelserik. Eller vad sägs om en ny tjänst i Belgien. Sökte en idrottslärartjänst på Europaskolan i Mol, via skolverket, mest för sakens skull. Tänkte kolla hur attraktiv man är på marknaden och tydligen så är man det. Tackade ja igår via telefon och åker ner på en rekresa runt midsommar för att sedan börja jobba den första september. Utmanande, utvecklande och mycket inspirerande måste jag säga. Läget i Europa är heller inte helt fel. Bilavstånd till många fina städer, platser och framförallt skidorter. Nästkommande vinter kan det nog bli så att de svenska fjällen får lämna plats för Alperna med allt vad det innebär.

För fan - Lev och må!

1 kommentar:

  1. GRATTIS TILL JOBBET ANDRÉ!!!
    Vilken härlig utmaning.. Hoppas ni får fina turer i Norge!

    /Erik S (Intersport)

    SvaraRadera