måndag 2 mars 2009

Kittelfjäll 2/3

.........igår Hemavan, idag Kittelfjäll. Livet är rättvist för den som håller sig ifrån ett otuktigt leverne=).

Sportlov i fjällen, långa liftköer och uppåkta nerfarter, trodde vi när vi vaknade i morse. Faktum är att det inte på något sätt är FÖR mycket människor och orörd snö går fortfarande att finna.
Började dagen med några åk borta vid den nya liften. Ankelhög nysnö gjorde åkandet mjukt och behagligt, även om det var uppåkt under. Strax före lunch hamnade vi borta vid Björnfällan och sin vana trogen så var det inte många som hittat hit. Fortsatte harva vid hotellliften resten av dagen.
En bra dag ur en skidåkares ögon. Skulle ändå inte göra ont om det kom lite snö. Är det för mycket begärt med en natts kräksnöande. Nåväl, vi kanske inte ska gnälla, tillvaron är trots allt ganska bra.
Jag och Johan ska nu i skrivande stund våldgästa några kompisar som bor i stugorna nere vid hotellet. Ryktet om semlor slet oss från tv-soffan i Grönfjäll, eller var det att vi glömde hela lunchryggsäcken uppe vid annexet som gjorde att vi hamnade i partymeckats Kittelfjäll måndagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar