torsdag 19 februari 2009

Torsdag 19/2

Vad har musik och skidåkning gemensamt?

Har egentligen inte en susning, men om det skulle vara något så är det väl rytmen. Musik kräver ju en del rytmkänsla och för att få flyt i skidåkningen så gäller det att hitta rytmen.

Mmmmm.......djuplodande, jag vet!

Varför skriver jag nu om detta, undrar ni?
Jo för att ett av mina stora nöjen, utanför skidåkning, paddling, friluftsliv och annat som kan vara svårbegripligt för vissa, är att gå på konserter. Att sitta och invänta en konsert med ett stort band eller en stor artist på Globen, Stadion eller Ullevi är en alldeles speciell känsla.
I helgen har jag förmånen att se AC/DC på Globen. Började lyssna på detta eminenta band redan som nioåring och har aldrig släppt taget. I själva verket blir de bara bättre och bättre ju äldre jag och bandet blir. Deras nya Black Icealbum håller alla gånger, men med något tyngre bluesrock än tidigare.

Så i helgen får skidåkningen stå över, men redan på tisdag nästa vecka befinner jag mig i Hemavan och veckan därefter blir det Kittelfjäll. Känns bra, speciellt när avundsjuka blickar höjs och arga kommentarer fälls. Som man bäddar...........

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar