söndag 1 februari 2009

Kittelfjäll 30 jan-1 feb

Vilken helg! Vårväder i februari, sol, snö och härlig skidåkning. Okej, mer snö sen förra helgen var det inte, men bra sikt och kall mjuk snö gjorde skidåkningen till en fröjd. Solen gjorde också sitt till och den tunga snö som satt på träden tidigare rasade ner. Fjällbjörkarna började sakta att resa sig och sikten i skogen återkom. Nya möjligheter bortanför BE:s löpa öppnades för den som
var vaksam.



Trångt, mysigt och varmt. Korta sängar, långa pojkar.



Magnus i en härlig stilstudie. En av få orörda repor. Sadeln i bakgrunden. Obervera den rutinerade fotografens skugga och spår i förgrunden.




En spontan bild och inte alls arrangerad. Kolla vädret och -2 grader.

Trötta, glada och nöjda pojkar i väntan på den obligatoriska tacobuffén på hotellet. Det var även dessa gossar som ansvarade för middan på lördagkväll i stugan. Vad ni än gör, får ni chansen att åka med denna skara gör det. Skratt och god mat är synonymt med detta gäng.
Nästa helg bär det av igen. Då är vi 14 lärare från John Bauergymnasiet i Umeå som kommer att göra Kittelfjälls backar och after ski osäkert.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar